Jak je důležité odpočívat?

Pokud chceme být v životě opravdu spokojeni, musíme si rozdělit čas na fáze pracovní a odpočinkové. I ve dnech, kdy nevíme, kam dřív, je to nesmírně důležité.

Jak je důležité odpočívat

V životě je velice důležité nastavit si režim tak, aby nám zbyl dostatek času nejen na práci, ale i na odpočinek. Představy o něm můžeme mít pochopitelně různé. Důležitý je výsledek. A tím je regenerace organismu.

  • Jistě nebudeme po těžce fyzicky pracujícím člověku chtít, aby si šel odpočinout po práci do posilovny.
  • A ten, kdo sedí ve svém zaměstnání celý den u monitoru počítače, si nepůjde oddychnout k počítačové hře.

Skutečný odpočinek je o něčem jiném. Pravý odpočinek, který má naše tělo i mysl regenerovat, by měl trvat delší dobu a být naplánovaný. Tím pádem se na něj budeme i těšit, a to je první krok k životní spokojenosti. Základem je kvalitní a dostatečně dlouhý spánek.

  • Lidé, kteří se chlubí tím, že spí jen několik málo hodin, protože jim to připadá jako ztráta času, se stávají tak trochu štvanci.
  • Běží na své cestě životem příliš vysokým tempem a tím pádem tu vzniká i nebezpečí, že dříve doběhnou.
  • A to jistě není naším cílem.

Při nedostatku spánku trpí především srdce a také se špatně regeneruje mozek. Okrádat se o spánek je cestou do pekel. A doufat, že tento deficit doženeme o víkendu nebo o dovolené, je holý nesmysl. Bylo by to stejné, jako se najíst do zásoby a pak měsíc hladovět. Je prokázáno, že díky kvalitnímu a dostatečně dlouhému spánku naše tělo i pomaleji stárne.Dáváme mu tím prostě dostatek prostoru, aby se opět dostalo do kondice.

Naučte se odpočívat

Odpočinek není ale pouze spánku nebo o tom vzít si jednou za rok čtrnáct dní dovolené. Čas na oddych bychom si měli najít každý den. A čím více jsme zatěžováni, tím je to důležitější. Při odpočinku a relaxaci se naše tělo zbavuje toxických látek a dochází k navyšování enzymů, které pomáhají k obnově sil. Dvojnásob nutné je to v období, kdy na nás útočí stres nebo se snažíme překonat nějakou nemoc.

  • Ne každý umí odpočívat, ale každý by se to měl rozhodně naučit.
  • Pokud vám to zní tak trochu „podivně“, pak jste možná právě vy tím člověkem, který odpočívat neumí.

Uvařit si kávu a přemýšlet u ní o tom, jaké povinnosti na vás ještě čekají, odpočinkem v žádném případě není. Tělo možná tu chvilku oddychuje, ale mysl běží na plné obrátky. Je jasné, že není možné mysl naprosto vypnout a mít v hlavě hodinu denně tmu. I když by to asi nebylo kolikrát k zahození. Dobrou cestou je například výlet do přírody, kde se můžeme oddávat meditaci. V záležitosti odpočinku bychom si mohli brát příklad od zvířat. Máte doma kočku nebo psa? U nich můžete nejlépe vypozorovat, jak si dovedou najít i malou chvilku na to, aby zregenerovali své síly. A poté, co si odpočinou, jsou doslova nabiti energií.

Chce to tréning

Dojít až na dno svých sil se rozhodně nevyplácí. Mohli byste narazit na známý syndrom vyhoření. A z něho je velice složitá a trnitá cesta. Je také nutné poslouchat své tělo. Jakmile nás začne sem tak něco pobolívat a nemůžeme najít příčinu, pak je docela možné, že vás chce tělo na něco upozornit. Stejné je to s vaší imunitou. Jestliže máte náhle období, kdy se vás každá viróza snadno chytí, pak je nejvyšší čas se nad sebou zamyslet. Tělo totiž začíná s největší pravděpodobností stávkovat.

  • Co s tím?
  • Na to je velice jednoduchá odpověď.
  • Odpočiňte si dřív, než bude pozdě.

Jestliže to opravdu příliš neumíte, můžete začít trénovat pozvolna. Rozhodně se do odpočinku nenuťte. To by bylo tak trochu kontraproduktivní. Začít můžete například tím, že si uvaříte kávu (nebo jiný oblíbený nápoj), pustíte si hudbu svého srdce a pohodlně se usadíte. Pro začátek bude stačit čtvrt hodinka.

  • Uvidíte, že tomu brzy přijdete na chuť a začnete se na své odpočinkové chvilky těšit.
  • A to je přeci strašně důležité, najít si každý den chvilku, na kterou se těšíme.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.